17 October 2010

mimpi..

semalam aku mimpi pasal tanggungjawab dan amanah..
dalam mimpi tu, aku tengah xplain pasal amanah & tanggungjawab dengan amat serius..
bile pk balek, adakah aku pikul dan laksanakan dengan baek tanggungjawab itu?
adakah aku betol2 jaga amanah yg diberikan?
mungkin mimpi 2 nak sedarkan aku tentang 2 perkara tersebut..
supaya aku dapat lakukan apa yg terbaik dan perbaiki apa yg lemah..
mudah2an aku dpt berubah menjadi yg lebih baek...amiin..


2nd dream lak pasal mak pesan kat aku suh study betol2..
dia nak aku berjaya dunia dan akhirat..
hurmm...aku ase dua mimpi ni bukan mimpi yg sekadar mainan tido...
.......

"Alia!"
Alia tersentak dan menoleh ke arah suara tersebut. Dia tak keruan apabila melihat Iskandar menuju ke arahnya. Belum sempat dia mengatur langkah, Is sudah pun berada di hadapannya.
"Kau tunggu aku ke Lia?"
"Buang masa je aku tunggu kau. Erm, kau dari mana ni?"
"Aku dari cafe, kebetulan nampak buah hati aku kat sini, aku datanglah tegur." 
"Woi, siapa buah hati kau? kenalkanlah kat aku."
"Uish kau ni Lia. takkan tak paham lagi. kau la buah hati aku. =) "
"Ape kau mengarut ni Is. Dahla, aku blah dulu, ade keje cket." terus berlalu meninggalkan Is.
"Lia! Aku sayang kau"jerit Is.


Alia menghempas pintu bilik sambil menyumpah Is. Kau xpaham bahasa ke Is, aku xsuke kau. asal la kau kacau hidup aku. bentak Lia. belom sempat Lia baring,fon Lia menyanyikan lagu "if you're not the one", dan dia taw sape yg kol.
"Hello. Assalamualaikum Im."
"waalaikumussalam. erm seronok awak hari ini ek."
"ape maksud Im?"
"yela. ade org cakap dia sayang awak kan. kat cafe lak 2."
habislah aku. cane dia bole ade kat situ lak ni. hurmm..
"Im. sy xde pape pun dgn dia. sy ade awak je skrg ni. dan sy sayang awak."
"erm. k la. gtg. bye"
Alia terkedu dan bencinya terhadap Is makin meninggi.
kemudian, sekali lagi fon Alia berbunyi.
"Alia.awk pilih la mana yg t'baek utk awk.sy xdpt nk hlg awk sbb sy syg awk.n sy xnafikn sy cemburu.tp xpela, asalkn awk hepi.wslm"-Im
Ya Allah. satukan hati ini ya Allah andai dia yg terbaik utk diriku.
Im. Andai kau mengerti hati dan kasih ini, percayalah aku hanya ingin bersamamu.
"Im.awk yg terbaik utk sy dan bkn Is.sy pilih awk.tlg pcaye diri ini.-Alia"

Alia termenung sementara menunggu next class.
"hye awak. =)"
"eh Im. =) awak buat ape kat sini?"
"sy dtg jumpa awak la. xbole ke?"
"mestila bole. tp semalam..."
"ok dh. anggap semalam da settle k dear. sy minta maaf, semalam sy emo sebab sy cemburu. plus, sy bz n tensen, ingat nk jumpe awak utk tenangkan stress tp t'nmpak lak awak dgn dia."
"em. sory ek awak. ;) "
"xpe. da lepas. sy pecaye kat awak. =)"

 -->to be continue...







 

2 comments:

  1. mimpi: em..mimpi tu mmg bukan mainan kot..buat la yg terbaik ye...all the best!! =) neway, tgh explain kt sape ek?huhu..

    cerpen: Semakin menarik utk dibace.. ;)

    ReplyDelete
  2. haish,,fahmi,,makin berminat dgn cerpen nmpk gyanya..hahaha

    ReplyDelete