16 September 2009

kesabaran vs ketenangan


Ari ni da 26 Ramadhan 1430H. Dah agak lama aku xupdate blog ni. huhu. Tergerak ati lak nak update ari ni walaupun keje banyak. tension kot. lepas abih kelas p.chem td,aku kol mak, nak wish birthday. pastu mak cite la psl adik bongsu aku tu la yg pertama wish kt mak aku. concern gak adik aku nie. aku mmg xley nk tahan dr t'senyum memanjang, sweet sangat adik aku tu. ni yg buat aku xsabar2 nak balik ni. hurm. sabar2..
Back to the topic, kesabaran vs ketenangan. 2 elemen ni mmg saling berkait. kengkadang tika melalui saat-saat kehidupan ni, kita xkan terlepas dr ujianNya. kesabaranku agak teruji akhir2 ni, tp aku cuba kuatkan semangat untuk menghadapinye. aku cuba bersabar setakat yg aku mampu, sampaikan kekdg aku hampir rebah ke bumi dan mencurahkan segalanya yg terbuku d hati tp aku cuba bersabar lg. aku cuba dan cuba lagi dan lagi dan lagi. mungkin aku ade melakukan kesilapan tika aku gembira hingga Dia mahu aku sedar akan kesilapan itu dgn menemukan aku dgn kesedihan. teringat kembali beberapa kata2 yg memotivasikan diri ini. patience is a virtue. bersabarlah atas segalanya, nescaya kamu akan dapat yg lebih baik kelak. aku cuba berpegang akan prinsip itu dan alhamdulillah aku makin tenang. ketenangan hanya akan diperoleh sesudah kesabaran.
aku berdoa supaya teman2 ku sekalian bersabar menempuh kehidupan dunia yg penuh pancaroba ini. ingatlah walau seperit mana sekalipun dugaan yg korg tempuhi, Allah ade bersama korg. korg xkeseorgn.

~sebaik2 sahabat sejati adalah buku~

berdampinglah dgn ilmu,nescaya kamu xkan rugi. insyaAllah..






No comments:

Post a Comment